Mardi 5 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Mardi 5 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Mardi 5 Juillet

Door: yvettedrissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

05 Juli 2011 | Frankrijk, Nice

Helléu!!

Het gaat heel goed hier. Vandaag heb ik niet veel gedaan eigenlijk, maar ik heb nog zó veel leuke dingen op de planning! Ik ga nog naar Monaco zaterdag; ik ga nog naar een waterpark met Kirsten en misschien nog anderen; je vais naar een waterval lopen. Ik moet dan eerst super veel trappen op heb ik gehoord, maar daarna heb je een schitterend uitzicht. Ik ga nog een keertje winkelen (een beetje). Misschien dat ik nog naar een andere stad ga of naar Italië. Dat is heel dichtbij. Ik wil ook nog mee met de partybus. Lijkt me echt supah toll!! Volgende week komen mam en Kaya. Daar heb ik ook echt super erge zin in! Echt leuk. En misschien komen Geert en Mirjam. Dat zou ook heel gezellig zijn.

Nou, ik krijg mijn 4,5 week wel vol. Ik zie ook zó veel leuke dingen in winkeltjes. Ik heb al een leuke trui gezien, een leuk blousje, een kookboek, een crueslymachine (j'aime cruesly), leuke sieraden en noem maar op. Maar goed dat ik in Nederland maar in een dorp woon, want anders zou ik snel blut zijn.
Ik heb besloten dat ik niks ga kopen en alleen maar mee ga doen met activiteiten, want anders wordt het te veel.

Gisteren heb ik wel een kookboek gekocht, maar dat had ik al besloten vóórdat ik naar Nice ging. Een super mooie met 900 recepten. Hij ruikt nog helemaal naar nieuw en ik ben ook de eerste die het boek heeft open gemaakt. De recepten zien er zó lekker uit op de foto's. Ik kan niet wachten om te beginnen met koken! (Mam, je hoeft de eerst komende paar weken niet te koken, dat doe ik wel, hihi). En het staat er natuurlijk in het frans. Ik voel me heel slim als ik uit een frans kookboek kook. En ik begrijp ook veel van de omschrijvingen, maar sommige dingen moet ik natuurlijk wel opzoeken. Ik heb elke bladzijde al helemaal bestudeerd, haha (617 bladzijdes). Oké, ik ga nu niet een hele pagina volschrijven over mijn liefde voor koken, dat is voor jullie niet leuk. Ik stop nu dus maar.

Vanavond ga ik lekker uit eten met een groepje. Ik heb er zin in. Sandrine (een meisje uit Volendam) is vandaag jarig en is 18 jaar geworden, daarom gaan we lekker naar een restaurantje en misschien daarna uit.

Kirsten en ik hebben verschillend les, maar vanaf volgende week heb ik ook 's middags les, net als Kirsten. Dat is fijn, want dan kunnen we ten minste samen dingen ondernemen.

  • 05 Juli 2011 - 16:45

    Rianne:

    Heej Yvette.
    Dat klinkt wel echt super leuk daar! Lekker koken is nooit verkeerd... Wel knap dat je dat kan, vanuit een Frans kookboek. En lekker relax voor je moeder :)
    Is 't niks voor neven-, nichten en aanhangersdag??
    Geniet er nog van.
    Groetjes Rianne

  • 05 Juli 2011 - 16:47

    Yvette Drissen:

    haha, ik wil best koken voor nevennichtenaanhangdag, maar dan moet ik wel nog eventjes oefenen. Maar het lijkt me heel leuk (als het lukt natuurlijk, hihi). Leuk dat je mijn blog zo bijhoudt!!

  • 05 Juli 2011 - 17:35

    Kelly En Luco:

    Wat leuk dat je een Frans kookboek hebt gekocht ,, mag ik ook een keertje komen eten ?? ;D
    Hihi ,, ik denk dat ik niet hoef te proberen te koken daaruit ,, want dat kan ik toch allemaal niet lezen :P
    Nog heeeeel veeeeel plezier !! ;D

  • 05 Juli 2011 - 17:46

    Jan En Thea:

    Ha Yvette.
    Mooi dat je zo lekker kunt koken ik zou wel eens willen proeven.
    Gisteren avond heb ik geschilderd in de stal het was echt kei leuk. smakelijk eten voor vanavond.
    Je krijgt je tijd goed om aan de verhalen te zien je hebt al veel meegemaakt.leuk dat je het zo naar je zin hebt in Nice, we wensen je nog veel plezier en lol.
    Jan en Thea

  • 05 Juli 2011 - 21:24

    Tessa:

    Klinkt allemaal super leuk, monaco daar is die prins van het weekend toch getrouwd. Kon je toen niet gaan :).
    Dat koken uit dat franse boek gaat denk ik wel lukken, als ik naar de foto's van het kookboek kijk.
    Veel plezier nog overal waar je heen gaat.

    Groetjes
    Tessa

  • 07 Juli 2011 - 18:06

    Fam Hendriks:

    Bonjour Yvette,

    Comment ca va?
    Trés bien dans Nice?
    Veel plezier met de kook en franse les.
    Geniet van de franse zon en cultuur.
    we volgen elke dag je blog.
    salut,
    Jennifer en Robin,Leen, Marcel

  • 08 Juli 2011 - 14:42

    Jill:

    Yvette!!

    Supeeer leuk allemaal!
    & Uit dat kookboek gaan wij ook samen iets lekkers koken!
    Maawr moet jij het wel vertalen want mijn frans is echt bar slecht.
    Whahaha!
    nog veel plezieer

    xLieeefs Jill

  • 10 Juli 2011 - 13:12

    Bert:

    Mooi man, je hebt alles wel in kannen en kruiken daar, dat lees ik wel weer. En goed dat je jouw buik nog niet vol hebt van het lekkere eten (koken). Als je weer hier in Nederland bent om voor ons allemaal te koken, dan zal ik er als de kippen bij zijn!
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2011

Samedi 30 Juillet

26 Juli 2011

Lundi 25 Juillet

23 Juli 2011

Samedi 23 Juillet

23 Juli 2011

Mercredi 20 Juillet au vendredi 22 Juillet

21 Juli 2011

Mardi 19 Juillet
Yvette

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 46704

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: