Mercredi 20 Juillet au vendredi 22 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Mercredi 20 Juillet au vendredi 22 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Mercredi 20 Juillet au vendredi 22 Juillet

Door: yvettedrissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

23 Juli 2011 | Frankrijk, Nice

Ik heb drie dagen lang lekker niet veel gedaan! Een beetje luieren in het park bij het château met Kirsten, een beetje picknicken, een beetje naar school een beetje nog meer luieren. Heerlijk! Lekker zönke, lekker windje, lekker weertje.

Vrijdag was Kirstens állerlaatste dag! We gingen nog even realiseren dat de zee, het weer en allerlei andere dingen toch wel heel mooi zijn. We hebben nog wat foto's en filmpjes :P gemaakt. Als lunch hadden we speciaal een gebakje erbij gedaan als laatste middag(géén avond)maal.

Na school hebben we gedag gezegd en we kregen nog een keer de slappe lach. Het was heel gezellig om vier weken lang met een (prettig gestoorde (je weet wie het zegt hè Kirsten :P)) Kirsten Nice te verkennen.

Vrijdagavond was er een Promparty op de promenade. Het was héél gezellig. 's Nachts kwamen Antonella en Serge terug van hun huwelijksreis, dus ik heb ze nog gezien.

Volgens mij ga ik wel vooruit met Frans, en ook met Engels en Duits. Soms dan versta ik niks van een film of dan weet ik niet goed hoe ik iets terug moet zeggen. Dan vraag ik me af wat ik hier al die tijd doe. Maar eigenlijk ga ik wel vooruit. Ik versta de lerares goed. Ze zei dat ze in het 'echte leven' ook zo snel praatte, maar misschien ietsje minder goed artculeerde. Ook snap ik de grammatica in de les (meestal). Ik ben wel degene die het meeste vraagt, maar dat maakt niks. Ik leer veel in de les, maar het is moeilijk om het meteen in de praktijk toe te passen. Ik moet dan nog te veel nadenken. Wel gaat het steeds beter. Ik versta ook het frans om me heen (meestal) en merk dat ik ook steeds vaker de subjoncfif gebruik in zinnen. Dat is een bepaalde tijd die in Nederland niet voorkomt, maar wel veel in Frankrijk. Op de middelbare school hebben we het er niet echt over gehad. Ik schrijf nooit over de lessen, dus het lijkt misschien alsof ik niks doe. Nu weten jullie dat ik óók frans leer hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2011

Samedi 30 Juillet

26 Juli 2011

Lundi 25 Juillet

23 Juli 2011

Samedi 23 Juillet

23 Juli 2011

Mercredi 20 Juillet au vendredi 22 Juillet

21 Juli 2011

Mardi 19 Juillet
Yvette

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 46717

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: