Lundi 25 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Lundi 25 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Lundi 25 Juillet

Door: yvettedrissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Juli 2011 | Frankrijk, Nice

Heute ben ik met Sandrine naar het Phoenixpark en het museum van Aziatische kunst.

Eerst stonden we bij de verkeerde bushalte. We dachten: 'Oh nee, daar gaan we weer!' Maar gelukkig zei een aardige meneer waar we heen moesten. Nog geen 5 minuten later waren we opweg.

Het Phoenixpark was heel mooi. Ik had geen idee wat ik me voor moest stellen. Er waren allerlei verschillende soorten planten, bloemen en dieren. Het zag er super mooi uit. Het lag gewoon in de stad, naast een vliegveld. Toch zag het er als een hele andere wereld uit (maar je hoorde wel goed de vliegtuigen). Lekkere grasveldjes, een meerjte, fonteinen (schrijf je dat met korte of met lange ij?) en verblijven met uilen, struisvogels en ander vogels. Binnen was er ook nog een soort 'tropisch regenwoud' met enge spinnen, insecten, leguanen, schildpadden, vissen en andere dieren. In het restaurant was het personeel heel aardig, maar ze deden iets heel geks. Als je iets bestelde, dan vroegen ze jou voornaam. Daarna kon je gewoon aan een tafel gaan zitten. Als het eten klaar was, riepen ze hard jou voornaam en kon je je eten komen halen. Dat klonk gek, omdat het zo net lijkt alsof hij jou al jaren kent. Echt zo van: ' Jo, Yvette, het eten is klaar!'. Dat was wel grappig.

Daarna zijn we naar het museum van Aziatische kunst geweest. We hadden tijd over en het was gratis, dus waarom niet? Het was leuk om al die oude voorwerpen uit o.a. China, Japan en Thailand te zien. We konden niet alle informatie lezen dat erbij stond.

Om 16.00 zat ik alweer in de les.

's Avonds ging ik (alweer) met Sandrine (ze is een super leuke meid) naar Vieille Ville. Ik had er een lekker ijsje gekocht. Witte chocolade en slagroom. Jummi. Maar het móét ook lekker zijn dan, want het ijs is (net zoals veel hier) schaftig duur. Éen bolletje is €2.00 en twee bolletjes is €3,50! In Nederland ben ik 80eurocent gewend voor een bolletje. Maarja, ik ben in Nice, dus ik moet er ook van genieten. Toen zijn we nog naar een barretje geweest: De Klomp. Ze praten daar trouwens geen Nederlands.

Het was een volle, maar leuke dag vandaag.

Er is, by the way, een nieuwe student in huis sinds zondag. Rond 11uur was Jacob weg en om 13uur kwam er alweer een nieuwe. Hij heet Fabio en komt uit Italië. Hij is heel aardig.

  • 26 Juli 2011 - 20:16

    Rianne:

    Heej yvette,
    Wat een vette verhalen allemaal. Je maakt nog eens wat mee in Frankrijk/Italië...
    Ik zou het ook allemaal niet weten hoor, maargoed dat je zoveel vraagt.
    Ik wist niet wanneer je terug komt, maar volgende week dus al.
    Nou geniet er nog van, gedraag je en kom heelhuids thuis ;)
    Groetjes Rianne oet Hôrs...

  • 26 Juli 2011 - 20:55

    Jan En Thea:

    Ha Yvette,
    Je hebt weer veel leuke dingen meegemaakt.
    Wat mooie verhalen om te lezen.
    geniet nog maar lekker van de paar dagen dat je daar nog bent.
    we zien je weer in Sevenum.
    groetjes Jan en Thea

  • 28 Juli 2011 - 14:06

    BertT:

    Jow Yvette,
    Ik maar eens even wat bijgelezen, want plots lag ik alweer een dikke week achter :)
    Anyway, geniet nog van je dagen daar en neem je cereal dispenser dinges heel mee!
    Groetjes,
    BertT

  • 29 Juli 2011 - 12:11

    Ellen Jenniskens:

    Ha Yvette,

    Ik begin maar vast weer in het Nederlands, dan kun je alvast weer een beetje wennen.
    Nog even en je bent weer thuis.
    Als ik zo de verhalen lees heb je een super tijd gehad in Frankrijk.
    Veel plezier de laatste avond, en een prettige reis terug gewenst.

    Groetjes Rob, Ellen, Maud en Iris

  • 29 Juli 2011 - 14:53

    Nicole:

    Hey Yvette,

    Alweer je laatste avond daar. Voor iets meer dan anderhalve maand terug was je nog van iedereen afscheid aan het nemen en nu is het bijna zover dat je iedereen weer kunt gaan zien!

    Alle verhalen na te gaan heb je een kei leuke tijd gehad daar in Frankrijk. Iets om nooit te vergeten!

    Ook wij wensen je een hele goede terugreis en vergeet het goede weer niet mee te nemen!!! ;P

    Groetjes Sjaak, Leny, Sjaak en Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2011

Samedi 30 Juillet

26 Juli 2011

Lundi 25 Juillet

23 Juli 2011

Samedi 23 Juillet

23 Juli 2011

Mercredi 20 Juillet au vendredi 22 Juillet

21 Juli 2011

Mardi 19 Juillet
Yvette

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 46709

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: