Hermanus, Lionshead en stage-ervaringen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Hermanus, Lionshead en stage-ervaringen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Hermanus, Lionshead en stage-ervaringen

Door: Yvette Drissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

27 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Even kijken bij mijn vorige reisverslag waar ik gebleven was. Bij Hermanus. Dat is alweer een paar weken geleden. Ik ging een weekendje weg terwijl ik al in Kaapstad zit. Ik had helemaal de vakantiekriebels te pakken. Met een groepje van 5 meiden propte we de auto vol en krosten in ons kleine Hyundai-tje naar Hermanus. Muziekje aan en de zon tegemoet. Dat hele weekend trok ik met Hollanders op. De sfeer was super. 's Avonds lekker braaien en daarna op stap. Dit was mijn eerste braai in Zuid-Afrika, maar er gaan er nog zeker meer komen hoop ik. We gingen uit in de enige 'discotheek' die ze hadden. Onze groep was al 50 procent van de mensen die daar was. Het was erg gezellig. De dag moest ik om 5 uur weer fris en fruitig klaarstaan, ik ging namelijk shark cage diven. Toen de wekker ging vroeg ik me wel af waarom ik dit ook alweer vrijwillig deed en nog geld voor betaal ook. Om 6 uur zaten we aan het ontbijt en werd alles uitgelegd. Toen de boot op en de wetsuits aan. Eigenlijk voelde ik me totaal niet onveilig. Je gaat met een stuk of 5 man zo'n kooi in. Een man gooit een kop van een tonijn in het water en dan is het afwachten. Als die man 'shark' roept dan ga je snel onder water en kun je de haai zien. Het gaf wel echt een kick om die haai recht in de ogen te kijken. Hij hapte ook twee keer in de kooi. Dat gaat zo snel, het is voorbij voordat je er erg in hebt. Kan ik dit ook weer van mijn bucketlist afstrepen. Na lekker op het strand gechilt te hebben, werd het tijd om te douchen. Eindelijk! Die braailucht, uitgaanslucht, zeewater/vissenlucht en zand kon eindelijk van mijn lichaam af. Die avond weer naar dat discotheekje en hoppa, weer om 7 uur opstaan. Er stond namelijk op de planning om de kajakken op zee. Jammer genoeg ging dat niet door. Toen zijn we maar langzaam weer naar huis gereden. Hermanus was zoooooo mooi. Een ook de terugweg is 1000 foto's waard. Het was een stukje van de Gardenroute. Toen ik thuis kwam was ik moe maar voldaan.

Een ander hoogtepunt was het beklimmen van Lions Head. Na een geklim en geklauter waren we na 1,5 uur boven. Ook hier was het uitzicht weer prachtig. Ik was weer met een leuk groepje Nederlanders weer. Biertje erbij, wijntje erbij, iets te snacken en lekker zitten. Er is daar ook die beroemde rots waar iedereen op wil staan. Dan lijkt het net alsof je boven een afgrond staat. Eigenlijk sta je ook boven een afgrond letterlijk, maar op de foto ziet dat er spectaculair uit. We bleven tot de zon onderging en toen weer snel naar beneden, want anders is het helemaal pikkedonker als je nog bij die rosten naar beneden moet klimmen. Ik voelde me wel avontuurlijk, want het waaide super hard. Even serieus, het waaide heeeeel hard. Ik had een vest aan en ik kon bijna naar beneden paragliden. Ik moest me dus goed vasthouden toen ik op de rostjes naar beneden klom. Ik had echt een 'top of the world gevoel'.

Verder gaat het op stage goed. De kinderen in de klas zijn enthousiast en leuk. Natuurlijk zitten er ook grapjassen tussen en testen ze je. Het is niet voor niets een middelbare schoolklas. Kom maar op. Morgen ga ik mijn eerste Life Skill les geven. Ik heb een lesvoorbereiding gemaakt en mijn collega's waren erg tevreden. Dit deed me goed. Ook heb ik al gesprekken gehad met een paar kinderen in de township. Dit maakte wel indruk. Als je door de township rijdt weet je wat er allemaal gebeurt, maar nu hoor je het persoonlijke verhaal van iemand zelf. Binnenkort ga ik ook huisbezoeken doen en mag ik achter de voordeur van die 'huisjes' kijken. Ik ben benieuwd. Het is frustrerend hoe weinig je eigenlijk kan doen. Ik ervaar nu zelf dat de problemen op veel grotere schaal zijn dan dat één persoon kan veranderen. Dit wist ik in Nederland ook al, maar nu hoor je de persoonlijke verhalen. Dit motiveert me ook extra en ik leer hier ook heel veel.

Ik verveel me dus geen seconde hier. Tot het volgende reisverslag!

  • 27 Februari 2014 - 22:44

    Ellen:

    Ha Yvette,

    wat super, die verhalen van jou.
    Leuk dat je naast je werk ook nog van dit mooie land kunt genieten en dat je fijne mensen om je heen hebt.
    Je zult je ogen wel vaak uitkijken, en die kleine donkere kindjes natuurlijk ook als ze zo'n blonde meid zien, dan vraag je je af wie er het meeste "aapjes" kijkt.
    Geniet ervan en succes met je werk, maar dat komt vast goed:)

    Groetjes Rob, Ellen, Maud en Iris

  • 28 Februari 2014 - 17:39

    Ger En Ans:

    hallo Yvette, wat is het Leuk om je zo te volgen , en wat je mee maakt geniet er maar van , wij zijn net terug van de kinder carnaval optocht, ook harstikke leuk, geniet er maar van megje,
    een goede raad van ons twee.HERINNER JE GISTEREN ,DROOM VAN MORGEN, MAAR LEEF VANDAAG.
    Groetjes van de Meulestroat 20 oet Zaerum

  • 03 Maart 2014 - 12:01

    Jac Eb Riny:

    Ha Yvette,
    Fijn om jouw verslagen te lezen.
    wij zijn blij dat het goed met je gaat.
    Zo te lezen geniet je erg van alle uitstapjes die jullie maken.
    Dat haaien kijken dat lijkt me echt heel bijzonder.
    Als je het zelf mee maakt is het toch heel anders dan dat je het op de televisie ziet.
    En dan je avontuurlijke klim naar de Lions head.
    Lijkt die berg echt op een leeuwenhoofd.
    Maar goed dat je voor het donker weer beneden was.
    Verder gaat het met je werk ook naar wens.
    En dat is ook wel voornaam daar gaat het eigenlijk om.
    Maar dat neemt niet weg dat je van de rest ook zeker mag genieten.
    Veel succes en plezier en wij horen van elkaar.
    Wij zitten hier midden in de carnaval.
    Misschien vanmiddag even naar de optocht., als het droog is.

    Groetjes Jac en Riny


  • 11 Maart 2014 - 21:27

    Amanda & Jan:

    Ha Yvette,

    Erg leuk om weer even bij te lezen wat je zoal bezig houdt in Zuid-Afrika!
    Echt super ruig die shark dive! Dit moet geweldig zijn geweest lijkt me.
    Heb je er ook foto's van kunnen maken?
    Voor de rest geniet je alleen maar, dus Yvette, ga zo door en maak er iets moois!
    We kijken uit naar het volgende verhaal en foto's!

    Groetjes,
    Amanda & Jan van oppe Ruiver :-)

  • 15 Maart 2014 - 12:52

    Leny En Sjaak:

    Ha Yvette

    Ik merk wel dat je tijd te kort komt daar in dat verre Zuiden van Afrika. Je bent een echte levensgenieter en dat is ook goed zo. Je maakt een goede combinatie van vakantie en je stage.
    Ik zou wel eens wat foto's willen zien van jou avonturen, dus als je een keertje wat tijd over hebt laat maar wat foto's zien!!! Kunnen wij thuis ook meegenieten.
    Yvette het ga je goed geniet van alles en tot je volgende verhaal.

    Groetjes
    Die van ût koeëbuspedje oppe Kroenenberg


  • 16 Maart 2014 - 17:19

    Jan En Thea:

    Ha Yvette,

    Wat een mooie verhalen allemaal, geweldig leuk om ze te lezen.
    Je hebt al heel wat avonturen meegemaakt en gaat nog van alles meemaken.
    Super leuk van die haaien.
    Mooi dat je leuke mensen hebt ontmoet en dat je vrije tijd hebt om leuke dingen te doen.
    We zijn benieuwd naar de foto's en of film.
    Leuk dat de kinderen enthousiast zijn en jezelf natuurlijk ook.
    Ik vind het zo leuk hoe je alles beschrijft werkelijk een genot om ze te lezen.
    Hier gaat alles zijn gangetje we zijn met carnaval 5 dagen naar Domburg geweest en het was heel leuk en we hebben genoten van het mooie weer en de maartse zon.
    We wensen je heel veel succes en plezier nog in Kaapstad-Afrika en met stage.
    We zitten alweer met spanning te wachten op je volgende verhalen.

    Vele groetjes van Jan en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 46706

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: