Mardi 21 Juin - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Mardi 21 Juin - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Mardi 21 Juin

Door: yvettedrissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

22 Juni 2011 | Frankrijk, Nice

Aujourd'hui, had ik mijn eerste echte lessen. We moesten o.a. 8 vragen bedenken en die op straat aan mensen gaan vragen. Dat was best gek, maar ook leuk. De lessen vind ik best moeilijk, maar ik kan het volgen. De leraren praten alleen maar frans, maar dat is niet erg.

Het is super leuk om lekker zelf te mogen kijken waar je zin in hebt om te eten als lunch. Ik ging lunchen met een groepje Duitsers (ook Jenny en Claus). Daarna ben ik met een vrouw van 36 naar het strand gegaan de rest van de middag. Het was gezellig.

Ook heb ik al souvenirs gekocht voor mam en Kaya. Het is héel leuk. Nu nog voor Noud en pap iets bedenken. Ik vroeg met een beetje stuntelig frans of ze in de MacDonalds un cheque-cadeau hebben, maar ze keken me gek aan en zeiden dat ze er geen hadden.

Toen ik terug kwam moest ik me meteen omkleden want ik ging met Athina en haar vriend (en nog een paar anderen) naar la fête de la musique. Het was heel gezellig! En goed voor mijn frans. Jammer genoeg moest ik al om 24.00 thuis zijn. Er waren allerlei dansgroepen, bands, disco's, barren. Echt super leuk. We hadden geen tijd om te eten, dus we gingen naar de MacDonald's. Ik ga daar nooit heen, maar voor een keertje was het leuk.

De ouders van Athina waren al op ons aan het wachten. We gingen meteen naar bed.

(Trouwens, vergeten te vertellen dat ik gister ook zelf een cadeau heb gekregen op Athinas verjaardag. Een armbandje (bracelet) en franse tijdschriften om te oefenen.)