Samedi 2 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Samedi 2 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Samedi 2 Juillet

Door: yvettedrissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

03 Juli 2011 | Frankrijk, Nice

Ik ben meegeweest naar een uitstapje naar Cannes en naar éen van de Lérins eilanden. Cannes is een leuk stadje en onze gids kon er veel interessante dingen over vertellen.

Bijvoorbeeld: Cannes is gesticht, omdat er zo veel ziektes waren in Italië. De Fransen hebben toen de grens gesloten, dus alle rijke Engelsen die in Italië zaten gingen naar Frankrijk. Daar gingen ze hotel bouwen en daar ligt nu Cannes. Ook had hij leuke dingen over het filmfestival. Het filmfestival is bedacht als tegenreactie op de door de overheid gesensureerde films in Italië. Bij het filmfestival in Cannes waren de films niet gecensureerd, dus gingen veel filmmakers naar Cannes. Het eerste filmfestival was afgeblazen, omdat in dat jaar de tweede wereldoorlog begon (1939). Daarna is in 1946 het eerste filmfestival gehouden. Weten jullie dat ook weer, hihi.

Hebben jullie wel eens het filmfestival van Cannes op tv gezien? Nou, in het echt is het veel kleiner.

Hierna zijn we met een boot naar de Lérins eilanden geweest. Daar wonen bijna geen mensen, alleen wat monniken. Daar hebben we een gevangenis/fort bezocht. Daarna zijn we lekker op het strand gaan zitten.

's Avonds moest ik alleen eten, want ierdereen was weg. Daarom heb ik met Kirsten lekker 'uit' gegeten. Kirsten heeft MacDonals gehaald en ik een pizza en dat hebben we lekker in een parkje opgegeten.

's Avonds was er lekker niemand thuis. Dat was wel fijn voor een keertje.

  • 03 Juli 2011 - 10:04

    Bon Your Yvette:

    Al 2 weken voorbij.
    Was je niet uitgenodigd voor de bruiloft in Monaco?
    Verder is alles tres bien zo te lezen.
    Leuk dat je ook wat cultuur op kunt snuiven.
    En ook fijn voor jou dat je samen met Kirsten dingen kunt doen.
    Au revoir Yvette. un beau dimache.
    (Er vallen mij nu weer enkele franse woordjes in.) Jac Riny

  • 03 Juli 2011 - 13:17

    Eva:

    Echt leuk om al je verhalen te lezen!
    Jaja heb ze even allemaal teruggelezen.. :p
    Echt leuk dat je het daar zo leuk hebt!

    Liefs,
    Eva

  • 04 Juli 2011 - 12:21

    Kelly:

    JOEPIE !!
    IK HEB JE KAARTJE GEKREGEN !!
    echt superlief !!
    en ja ik denk inderdaad dat we niet veel te kletsen hebben dan ;p ik lees je blog elke dag , ofja meestal , en anders lees ik m terug ;p
    maar
    dat maakt niks , ik heb jou wel heeeeel veel te vertellen !!

    Liefs,
    Kelly

  • 04 Juli 2011 - 17:06

    Rianne:

    Heey Yvette,

    Wat leuk om te lezen dat je het daar zo goed naar je zin hebt! Wil je nog wel terug? ;)

    Nog veel plezier daar!

    Liefs,
    Rianne

  • 04 Juli 2011 - 20:49

    Lisa:

    Bedankt voor het lieve kaartje!
    Femke & Ik hebben zo'n leuke foto voor jou gemaakt! We willen 'm eigenlijk opsturen, maar dan heb je 'm msg al op hyves gezien (dit is geen hint, niet kijken!). Dus euhh, we sturen 'm wel via mail!
    Oh dit ga jij zo leuk vinden! We moest en meteen aan jou denken en speciaal voor jou hebben we gevraagd of we er foto's in mochten maken
    AAAAH YVETTE, ZO LEUK! :D

    (al benieuwd?)

    We sturen 'm snel!!
    Bisous aux Pays-Bas! xx

  • 10 Juli 2011 - 13:03

    Bert:

    Goed om te lezen dat je ook lekker cultuur aan het snuiven bent. En uiteraard, een lekkere pizza hoort erbij op zijn tijd ;-) (goede keus trouwens, om geen McDrek te halen)

    Bon apentiet voor je volgende maaltijden en have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2011

Samedi 30 Juillet

26 Juli 2011

Lundi 25 Juillet

23 Juli 2011

Samedi 23 Juillet

23 Juli 2011

Mercredi 20 Juillet au vendredi 22 Juillet

21 Juli 2011

Mardi 19 Juillet
Yvette

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 46765

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: