Dimanche 26 Juin - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Dimanche 26 Juin - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Dimanche 26 Juin

Door: yvettedrissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Juni 2011 | Frankrijk, Nice

Toen ik om 11 uur wakker werd en ik me klaar had gemaakt, ging ik naar het strand. Ik had voor het Negresco met Kirsten afgesproken. Daar had ik zó'n erge zin in!! Na anderhalf uur wachten kwam madam aan. Haha, maakt niks hoor Kirsten, jij wist ook niet hoe lang het lopen was. Ironman was bezig op de Promenade des Anglais. Dat is een sportevenement waar de deelnemers veel kilometers zwemmen, rennen en fietsen. Echt respect voor die mensen dat die dat zo lang in de hete zon kunnen. Het was een hele happening, want je kon het bijna niet doorheen lopen en er waren veel toeschouwers.
Toen Kirsten er was liet ik even zien waar de school was en gingen we lekker met z'n tweetjes une baguette eten in Nice (hoe leuk klinkt dat!). Na nog wat rondgeslentert te hebben zijn we op het strand gaan liggen. Het was bloedheet, dus het water was echt héerlijk! Ik ben niet super bruin, maar ik ben ten minste niet meer zó opvallend wit, dat ik de zon reflecteer.

Het voelt echt goed dat Kirsten er is. De mensen op je school ken je nog niet heel goed, dus daar moet je je nog een soort van 'bewijzen'. Daar moet je nog laten zien hoe je bent. Nu Kirsten er is, hoeft dat even niet, want zij kent me al. Dat was heel fijn. Op school spreek je ook een andere taal, dus zeg je niet even snel iets, want dan moet je er lang over nadenken. Het was fijn om even een dagje gewoon dialect te praten. Máar, vanaf morgen praten Kirsten en ik frans tegen elkaar, want ik wil wel vooruit gaan met mijn frans. Met het groepje waarmee ik gister uitging praatte iedereen duits. Dat is jammer. Mijn duits gaat wel vooruit, maar ik ben hier voor mijn frans.

Vandaag is er een andere jongen aangekomen bij het gastgezin. Hij heeft Jacob en komt uit Amerika. Hij lijkt me heel aardig. Ook gezellig, want dan kunnen we samen ontbijten 's morgens en naar school lopen.

  • 26 Juni 2011 - 20:17

    Lisa:

    Oeh, Yvette, superleuk zeg!
    En die foto's met allemaal die mensen!

    Haha, dat je verdwaald was. Ik zou zo bang zijn ;p Gelukkig ging je dan eventjes bellen.

    Ik hoop dat je het superleuk hebt met Kirsten, doe haar de groetjes!

    Heb je trouwens die badeend mee? ;p De paarse? Dan moet je die eigenlijk in de zee zetten en dan een foto maken. Misschien heeft Kirsten die van haar ook wel mee x'd.

    Viel Spass, good luck.. euh.. beaucoup de plaisir? Morgen op school!

    Bisous uit Pays-Bas

  • 26 Juni 2011 - 22:06

    Anne:

    Fijn dat Kirsten er nu is! Kan me voorstellen dat het fijn is om je even niet te hoeven bewijzen, en gewoon even dialect te praten. Heel veel plezier, maar dat zal vast wel lukken als ik je verslagen zo lees!

    Groetjes!!

  • 27 Juni 2011 - 08:58

    Nicole:

    Ha Yvette,

    Ik zie dat je daar volop aan het genieten bent daar! Goed bezig ;)
    Hoe gaaf is het om gewoon je eigen droom en avontuur uit te laten komen, super super vet!
    Ben benieuwd naar de verhalen en foto's die nog komen gaan!
    Yvette, geniet ervan,
    Groetjes vanuit het warme kronenberg Nicole

  • 27 Juni 2011 - 11:13

    Jac En Riny:

    Ha Yvette,
    Het klinkt allemaal heel goed wat je schrijft.
    Echt leuk voor jou dat Kirsten er is. Moet je zelf voor je ontbijt zorgen?
    Onze roots liggen trouwens ook in Frankrijk. Dus dat is wel leuk, misschien dat daar jouw interesse wel vandaan komt.
    Er is nu al meer dan een week om, de tijd vliegt. Geniet maar heel erg van alles.
    Dit neemt niemand je meer af. Groetjes Jac en Rien

  • 27 Juni 2011 - 15:15

    Kelly:

    Awhh .. meisje ik kan zien dat je het echt heel erg naar je zin hebt !! ben zo blij voor je , en die foto's echt super leuk !! ik mis je wel , maar ben wel blij voor je , dat je nu eindelijk (na al die maanden lekker kletsen over Nice) toch daar bent ;D

    XX

  • 27 Juni 2011 - 15:43

    Miranda:

    Yvette. x3

    Ten eerst sorry dat ik nu pas reageer, kon je blog niet vinden omdat er .nl stond dus ik dat intypen deed hij dat niet. Dacht dan zoek ik je maar eens op google op. Maar daar kwam ik allemaal andere vrouwen tegen waarvan ik dacht;:
    'Help ! waar is mijn Yvette? '
    Maar nu heb ik je dus eindelijk gevonden hoorde dat het .nu moest zijnn van Kelly. Dus hier ben ik dan! Ik ben je heus niet vergeten.

    Wat fijn om te horen dat je het fijn vndt dat Kirsten er ook is en dat er een nieuwe jongen al in het Gastgezin is. Ik zal je blog zeker gaan volgen en ik wens je daar super veel succes en plezier

    xxLiefs Miranda

  • 27 Juni 2011 - 15:43

    Miranda:

    Yvette. x3

    Ten eerst sorry dat ik nu pas reageer, kon je blog niet vinden omdat er .nl stond dus ik dat intypen deed hij dat niet. Dacht dan zoek ik je maar eens op google op. Maar daar kwam ik allemaal andere vrouwen tegen waarvan ik dacht;:
    'Help ! waar is mijn Yvette? '
    Maar nu heb ik je dus eindelijk gevonden hoorde dat het .nu moest zijnn van Kelly. Dus hier ben ik dan! Ik ben je heus niet vergeten.

    Wat fijn om te horen dat je het fijn vndt dat Kirsten er ook is en dat er een nieuwe jongen al in het Gastgezin is. Ik zal je blog zeker gaan volgen en ik wens je daar super veel succes en plezier

    xxLiefs Miranda

  • 27 Juni 2011 - 21:04

    Laura:

    Hee Yvette!
    Echt superleuk allemaal die foto's enzo!
    Het zal ook wel gezellig zijn allemaal ;)
    Nog veel plezier in Nice ;D
    xx

  • 28 Juni 2011 - 07:37

    Mirjam:

    Hee Yvette!

    Beetje late reactie, maarja beter laat dan nooit:)
    ( kwam voornamelijk omdat ik .nl deed ipv .nu:D)
    (geert kon het ook al tot zijn spijt niet vinden maar ik zal de site doorgeven:D)

    WOW jij maakt echt super leuke dingen mee man:)
    echt super leuk!

    hahah coowl dat je bruin word(A)
    (hier is het maar poep weer.. soms is het heel warm en dan weer super koud..)

    Anyway.. Geert en ik komen ook nog een keer die kant op. Alleen is het nog even kijken of dat via vliegtuig of auto word.. en of Jelle mee komt.. dat weet ik niet:)

    Nog heel veel plezier en ik blijf je volgen:)

    Lebber, Mirjam

  • 28 Juni 2011 - 15:16

    Tessa:

    heej Yvette,

    Het klinkt allemaal echt leuk wat je schrijft. En met die foto's erbij wordt het nog duidelijker. Een lekker mediteraans sfeertje. (en Holland is het ook mediteraans, maar wij hebben geen mooie Azuurblauwe zee :( ) En Al die nieuwe mensen enzo.
    Ik hoop dat je het nog leuk hebt.

    groetjes tessa


  • 28 Juni 2011 - 16:22

    Jill:

    Yvette!!!!

    Wauww als ik je reisverslagen lees wil ik ook komen!! Het klink allemaal heerlijk en leeeuk!
    Wy hebben de afgelopen 2 dagen ook even mogen genieten van 30 graden!!
    Kookles lijkt mee ook echt super leeuk!
    Nog heel veel plezieer!
    Ik hou je blog goed in de gaten!!

    xxLieeefs van uit het zonnige serum!

  • 28 Juni 2011 - 17:27

    Yvette:

    Ah, Lisa!! Ik ben de badeend hélemaal vergeten! Het belangrijkste van de hele bagage! Echt super jammer. Gelukkig heeft Kirsten het mee ;P

    Hee Rien. Nee, ik mag het ontbijt zelf pakken bij het gastgezin thuis. Dat is wel handig.

    Ah, Miranda, maakt helemaal niks. Kan gebeuren. Beter laat dan nooit!

    Kelly! We gaan als ik terug ben snel afspreken, of zit jij dan in Well?

    Echt SUPER leuk dat iedereen mijn blog zo erg bijhoudt! Ik heb dalijk niks meer te vertellen, want jullie weten dan alles al, haha. Ik heb nog véel meer foto's, maar er kunnen maar 200 foto's op deze blog. Ik hoop dat het ook lekker is in Nederland!! Alvast een fijne vakantie allemaal!

  • 28 Juni 2011 - 18:09

    Jan:

    Ha Yvette,

    Erg leuk om al je avonturen te lezen :-). Zo te zien heb je het erg naar je zin! Je hebt al vele verschillende mensen leren kennen over de hele wereld. Dat moet toch wel tof zijn of niet? Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen en verhalen. Geniet ervan en veel succes met het Frans leren!

    Groetjes,
    Amanda vanuit Remunj en
    mij vanuit de Kroenenberg :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2011

Samedi 30 Juillet

26 Juli 2011

Lundi 25 Juillet

23 Juli 2011

Samedi 23 Juillet

23 Juli 2011

Mercredi 20 Juillet au vendredi 22 Juillet

21 Juli 2011

Mardi 19 Juillet
Yvette

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 46768

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: