Samedi 25 Juin - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Samedi 25 Juin - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Samedi 25 Juin

Door: yvettedrissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Juni 2011 | Frankrijk, Nice

Vandaag is er veel gebeurd. 's Morgens heb ik heerlijk hardgelopen langs de Promenade des Anglais. Het was super. Om half 9 is het al meteen heet, 25 graden. Op de Promenade zijn er altijd heel veel mensen die hardlopen, skeeleren of fietsen. Ook overdag met 30 graden zijn er gestoorde mensen die even vrijwillig gaan rennen. Ik krijg het er spontaan warm van (en niet omdat ze knap zijn... maar soms ook wel...).

's Middags had ik een excursie naar een klein, leuk, oud en schattig dorpje. Ook bezochten we daar de parfumfabriek. De excursie begon om 13h30 en we hadden voor de school afgesproken. Om 13uur had ik mijn broodje op en dacht ik dat ik wel even lekker rustig naar de school kon lopen. Het ging toch een beetje anders. Ik liep per ongelijk de verkeerde weg en in plaats van dat ik richting school liep, ging ik er juist van weg. Ik had nog maar 20 minuten over en ik vroeg aan een mevrouw waar ik was. De (aardige) mevrouw zei dat ik héel ver van de school af was. Ik schiet helemaal in de stres en ik ren als een gek terug. Ik had echt geen idee waar ik was, dus ik rende maar wat doelloos door de stad. De mensen moeten ook gedacht hebben... Maarja, ik ken ze toch niet. Toen kwam ik een man tegen die er aardig uitzag. Hij was portier van een hotel. Ik zei: 'Je suis perdu'. Hij zei dat ik binnen mocht komen en toen heeft hij mij uitgelegd hoe ik moest lopen via een kaart. Ik mocht de kaart ook hebben van hem. Volgens hem was de school niet super ver weg. Ik weer gauw verder. Ik had nog 5 minuten. Helemaal rood, bezweet en warm kom ik om precies half 2 aan. Poeh, de excursie kan beginnen.

We moesten lang op de bus wachten, maar dan heb je ook wat. In de bus kon ik even lekker bijkomen van mijn geren. Toen we aankwamen gingen we naar de parfumfabriek. Het was heel interessant. De rondleiding was in het frans en ik kon het best goed volgen. Ik heb ook een cadeautje voor pap gekocht (rara wat is het?). Daarna ben ik samen met nog twee vrouwen/meisjes een klein, oud dorpje in gegaan. Het was heel mooi met allemaal kleine oude weggetjes. Een vrouw/meisje (noem je iemand van rond de 25 jaar vrouw of meisje?) vroeg of ik mee uit ging
's avonds. Ik had daar super veel zin in, dus ik ging graag mee.

's Avonds ging ik dus met een Zwitserse jongen, Belgische vrouw, Slowaakse vrouw en Duitse vrouw naar Vieux Ville. We hebben eerst lekker tot 24 uur op het strand gezeten met drinken en eten. Daarna wilden we naar een discotheek gaan, maar ik was te jong. Je moet 18 jaar zijn om binnen te mogen. Dat was heel jammer. Toen zijn we maar met z'n alle naar een bar gegaan. Daarna moest ik om half3 naar huis lopen. Dat was best eng alleen. Ik bel dus midden in de nacht naar huis. Toen heb ik met pap en mam gepraat totdat ik bijna thuis was.

Na een leuke dag ben ik als een blok in slaap gevallen en werd ik de komende 8 uur niet meer wakker.

Trouwens, iedereen hier noemt me 'madame'. Dat vind ik gek, want ik voel me dan oud en belangrijk, haha.

  • 27 Juni 2011 - 19:37

    Eva:

    Heeij Yvette!
    Echt super leuk om te lezen die verhalen!
    En dat probleem van of je iemand van 25 een vrouw of een meisje noemt heb ik ook altijd! dat weet ik ook nooit!!
    Nog heel veel plezier!!
    xxx Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2011

Samedi 30 Juillet

26 Juli 2011

Lundi 25 Juillet

23 Juli 2011

Samedi 23 Juillet

23 Juli 2011

Mercredi 20 Juillet au vendredi 22 Juillet

21 Juli 2011

Mardi 19 Juillet
Yvette

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 46741

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: