Jeudi 7 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Jeudi 7 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Jeudi 7 Juillet

Door: yvettedrissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

08 Juli 2011 | Frankrijk, Nice

Vandaag kwam ik thuis en er waren allerlei mensen. Ik voelde me echt zó ongemakkelijk die avond. Ik zal even precies typen wat ik in mijn reisdagboekje heb geschreven:

19.44
Serge was gister jarig en er zijn nu mensen. Ik weet niet of ik erbij moet gaan zitten... Ik weet ook niet hoe en wat en wanneer we gaan eten ofzo. Hmmm...

20.28
Oh mijn god! Die mensen zijn hier niet voor de verjaardag! Ik hoor van de neef op ''m'n'' kamer dat Serge en Antonella (gastouders) gaan trouwen! Volgende week! Dat wist ik helemaal niet. Ze hebben me niks gezegd. Ik heb net een blije verjaardagskaart gegeven terwijl iedereen erbij zat. Nu weet ik al helemaal niet wat ik moet doen. Ze zijn nu trouwmuziek aan het uitzoeken, maar ik heb er ook niks aan als ik erbij ga zitten. Moet ik ze proficiat wensen of is dat dom (omdat ze zélf niks gezegd hebben). Of is het gek als ik gewoon op mijn kamer blijf zitten? (Ik zit wat zenuwachtig op en neer te wiebelen met een knalrood hoofd). Mon Dieu, wat moet ik nu doen?

21.16
Oh, shit. Nu ik hier zo stil op mijn bed lig, bedenk ik me dat Antonella niet 'neef' zei tegen die jongen, maar 'fils'. Dat betekent zoon, niet neef. Ik zie die hele zoon nu voor de éerste keer. Ik dacht dat hij in het buitenland zat ofzo... Ik raak nu helemaal in de war hier. En soms zeggen ze dingen die ik niet snap. Ik voel me echt dom als ik iets niet begrijp. Ik schaam me echt dood hier.

22.13
Aan tafel vroegen ze mij of ik ook naar de bruiloft wil komen. Echt leuk. Volgende week zaterdag moet ik om 10.00 klaar zijn. Het duurt tot 18.00 en daarna gaat het gezin (en ik) uiteten. Ook vind ik het best spannend volgende week zaterdag, want ik ken niemand. Die mensen hebben allemaal heel veel met dit gezin en ik weet niet wie al die mensen zijn. Én ik spreek niet 100% frans. Nu valt ook alles op zijn plek. Ik wist dat Serge en Antonella op vakantie gingen met zijn tweetjes, maar dat blijkt dus een huwelijksreis te zijn. En nu snap ik ook waarom Antonella vorige weer helemaal gemake-upt was. Dat was haar proef make-up. Ze zei dat het 'pour plaîsir' was. Jeetje, er gaat een hele wereld voor me open hier, haha. Wat voor cadeautje zal ik kopen? Maar goed dat ik mijn galajurkje heb meegenomen. Dan komt die toch nog van pas.


Dus, dit was précies wat er die avond gebeurde. Volgende week heb ik dus een trouwerij. Ik ben benieuwd.

  • 08 Juli 2011 - 20:57

    Tessa :

    jeetje wat een verhaal zeg, wel super leuk. Ik wens je veel plezier volgende week zaterdag en daarvoor natuurlijk ook wat volgens mij is het niet erg om winkeltjes rond te struinen voor een cadeau. (misschien iets persoonlijks van jou, foto? )

    Groetjes

  • 08 Juli 2011 - 21:33

    Lisa :):

    Heee girl!

    Hihi, wat een verhaal ;p
    Súperleuk dat ze je uitgenodigd hebben, haha! Wat een droom om op zo'n mooie plaats te trouwen (gezien de foto's van waar jij nu zit).
    Hmm, kijk 'ns wat rond in dat huis? Hebben ze veel kaarsjes ofzo? Ik zou gewoon wat leuke winkeltjes binnenlopen en kijken of je iets leuks tegenkomt. En anders neem je een grote bos bloemen mee ofzo! ;D

    Heeeeeel veel plezier op die bruiloft alvast! En in Monaco natuurlijk. Wel veel foto's voor me maken he :)

    Bisous!!

  • 09 Juli 2011 - 12:12

    Ha Yvette:

    Zo zie je maar; alles komt goed.
    Dat je op hun bruiloft mag komen is wel bijzonder.
    Mag je andere huisgenoot ook mee?
    Anders kunnen jullie misschien samen wat doen.
    Maar .....eerst komt mam en Kaya.
    Die kunnen je vast nog tips geven. Jullie gaan zeker leuke dingen doen samen. Jij weet al goed de weg en het is voor Kaya en mam ook fijn om alles in het echt te zien.
    Jac en ik wensen jullie een paar kei toffe dagen samen. Geniet er van.
    Jac en Riny

  • 09 Juli 2011 - 13:18

    Birgit:

    Haa Yvette,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!!
    En bijzonder zeg, dat je volgende week een trouwerij mee mag maken!
    Ik snap goed dat je je ongemakkelijk voelde die avond, ook wel raar dat ze jou niets verteld hebben.
    En tja.. welk cadeau moet je geven? erg moeilijk, geen idee wat normaal is daar in Frankrijk :P Duik maar een paar leuke winkeltjes in ( bloemen en chocola doen het altijd wel goed denk ik xD ).
    Nou heel veel succes en plezier verders nog en geniet er van! ( maar daar ben je al volop mee bezig geloof ik! )

  • 10 Juli 2011 - 13:19

    Bert:

    Sjiek man, zomaar even een trouwerij meepikken. Lijkt me wel mooi. Maar euhm, ik zou gewoon houten klompjes en Goudse kaas geven ;-)

    Neh, maar met jouw shop-ervaring zie ik dat cadeau vinden helemaal goed komen!

  • 12 Juli 2011 - 13:58

    Jill:

    Wat een lastige situatie zeg.
    Maar wel super leuk dat je mee mag naar de bruiloft!
    Wel moeilijk idd wat voor cadeau je meot kopen. Wat leuk is maar ik denk dat je dat daar niet kunt krijgen.
    Was een herenering van jou aan hun iets nederlands maarja dat kun je in Frankrijk niet krijgen:(.
    Succes met het vinden van een cadeau!

    xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2011

Samedi 30 Juillet

26 Juli 2011

Lundi 25 Juillet

23 Juli 2011

Samedi 23 Juillet

23 Juli 2011

Mercredi 20 Juillet au vendredi 22 Juillet

21 Juli 2011

Mardi 19 Juillet
Yvette

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 46765

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: