Jeudi 14 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Jeudi 14 Juillet - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Jeudi 14 Juillet

Door: yvettedrissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

17 Juli 2011 | Frankrijk, Nice

Vandaag was het zó leuk! Na heel wat gezoek op het station, hebben Kirsten en ik toch besloten om met de bus naar een ander waterpark in een andere plaats te gaan. Het plan was om naar Fréjus te gaan, naar Aqualand.

Dus, na een busritje kwamen we aan in Aquasplash. Het was echt zó leuk daar. Er waren overal glijbanen en andere wateratracties. Ik voelde me weer 10 jaar ofzo. We renden overal heen en waren super benieuwd hoe een glijbaan zou gaan. Er was overal een rij, maar dat maakte niks. Het eten was wel echt schaftig duur daar. De prijs-kwaliteitverhouding was niet goed :P. Mijn eten smaakte niet lekker. De dag kregen we goed vol. We zijn tot zowat het einde gebleven, om 19.00.

Daarna met de bus naar huis. Om twintig voor 9 was is thuis en Athina had om 21uur met vrienden afgesproken om naar het vuurwerk te gaan kijken. Ik snel eten en me klaarmaken.

Toen gingen we met Fabien (de vriend van Athina), Mandy (een vriendin van Athina) en George (een vriend van Athina) naar de Promenade. Het is Quatorze Juillet. Dat is een feestdag in Frankrijk. De Fransen vieren dan de bestorming van de Bastille, want daarmee begon de Franse Revolutie in 1789. Dus... wij hebben naar het vuurwerk gekeken op de promenade. Daar waren we ook nog een Spanjaard tegen gekomen, die ging met ons mee. Het was heel gezellig en we hebben flink gesprongen en gedanst.