Het avontuur begint - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Het avontuur begint - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Het avontuur begint

Blijf op de hoogte en volg Yvette

29 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Even een teken van leven vanuit Kaapstad. Ik zit hier nu lekker in mijn eigen kamertje. Gistermiddag ben ik vertrokken. Ik ging via Londen en was samen met mijn klasgenoot Maartje.

Eindelijk is het dan zover. Steeds leek het nog zo ver weg, maar nu ben ik er dan echt. Ik had verwacht dat ik heel zenuwachtig zou zijn. Dat ik zou denken van: 'Oh, Yvette, waar ben je toch aan begonnen...' Eigenlijk is dit helemaal niet zo. Ik heb er alleen maar super veel zin in. Kom maar op. De vlucht van Londen naar Kaapstad was 11 uur en ik kon niet goed slapen. Toch vloog te tijd om.

Daar aangekomen stond iemand van het bemiddelingsbureau op ons te wachten. We kregen een warm welkom en we werden naar ons studentenhuis gebracht. Mijn kamer heb ik al meteen een beetje eigen gemaakt door foto's, een kussensloop van mijn vriendinnen (hun afscheidscadeautje) en een dromenvanger (cadeautje van Kaya en Noud) op te hangen. Ik voel me al meteen op mijn gemak. Mijn huisgenoten lijken voor alsnog aardig en gezellig. Maartje en ik gingen even een vooraad inslaan bij de supermarkt en gingen onze huurcontracten en internet regelen. Ik merk nu al dat ik veel minder besef van tijd heb. Gewoon eten als je honger hebt. En als je net gezellig met iemand aan het praten bent, nou ja, dan wacht je gewoon een uurtje langer. Het is hier lekker warm, echt korte-broeken-weer.

Van andere mensen hoorde ik gemixte verhalen over Zuid-Afrika. Eén groep mensen begon meteen over het gevaar en de andere groep mensen is meteen enthousiast. Tot nu toe zit ik zelf nog bij de laatste groep. Toch merk ik wel dat je je boeren verstand moet gebruiken (zoals os mam altied zeat). Net iets meer nadenken over of je met je mobiel in je hand over straat loopt. Dat je een beetje een relaxte houding moet hebben. Niet als een idioot je tas stevig vast moet houden.

Net heb ik met Maartje heerlijke sushi gegeten. Morgen hebben we een leuke dag in het vooruitzicht. We gaan naar het strand. 's Avonds gaat een lokale inwoner bij ons thuis hier 'pap' voor ons maken. Zo'n pap van maispoeder of zoiets. Dat schijnt typisch te zijn, dus dan ga ik het natuurlijk proeven. En iedere donderdagavond is er een feestje in een locale bar hier waar veel internationale studenten komen. We werden hier al voor uitgenodigd. Super leuk allemaal. Hier kan ik wel aan wennen.

  • 30 Januari 2014 - 14:44

    Tante Rien:

    Ha Yvette,

    Fijn dat de reis goed verlopen is
    en dat je eindelijk begonnen bent aan je grote avontuur.
    Ook dat jullie meteen goed opgevangen zijn dat is wel goed.
    Ik zie jou daar helemaal zitten tussen die Afrikaantjes.
    Pas maar goed op jezelf op want er lis daar natuurlijk een heel andere cultuur.
    Maar met jouw positieve instelling ben je al een heel eind.
    En dan het weer daar : in de korte broek en lekker naar het strand,
    wat wil je nog meer!
    Nou Yvette, de spits is eraf.
    Geniet maar van alles wat op je pad komt.
    Liefs tante Rien

  • 31 Januari 2014 - 19:17

    Leny:

    He Yvette,

    Goede reis gehad las ik, wat zal dit een geweldige ervaring voor je zijn.
    We zijn benieuwd naar al je verhalen en foto's van je stage.
    Wel lekker dat je voor je zelf een eigen kamer hebt zo kun je een beetje je eigen thuis maken.
    Nou Yvette geniet van alles wat er daar geboden word maar dat zal wel lukken.
    Zekers als je nu al in de korte boks over het strand kunt lopen en 's avonds al flink kunt gaan fuiven.
    Yvette geniet er van.

    Groetjes Leny Pubben

  • 02 Februari 2014 - 13:28

    Jes En Hay:


    Hoi Yvette,
    Inderdaad,dien groete avontuur kan beginne. Ik schrief in ut Serums zodesse det nit verliers, umdesse bijna 6 mand oet Serum wegbis!Leas desse good bis aangekoame in Afrika.( Zien pap en mam ok wer un bietje gerust gesteld)
    Ok al al de erste ape en springbokke gespot,en meioaver vasgelag.
    Leuk det weej dig kunne volge wat se allemaol gis doon en oetspoks!
    Yvette, weej hoape desse ontzettend gis geniete dao, en ut dig brengt wasse dur van verwags. Dow zuls zeen det de manden veurbeej vleege, al zal ut soms ok wal wet taegevalle.Hiel veul sukses,en weej blieve dig volge!
    Groetjes van dien tant( en diene oem) oet Serum.
    Jes en Hay

  • 02 Februari 2014 - 15:53

    Jan En Thea Tilmans:

    Ha Yvette,

    Fijn dat je reis goed is verlopen en dat je je daar al thuis voelt.
    Mooie fotó's heb je al gemaakt.
    En leuk dat je een eigen kamertje hebt en al leuke vrienden genaakt wat ik op de foto zie.
    Veel succes en plezier in Afrika en met je studie.
    We blijven je volgen en we zijn benieuwd naar je verhalen en belevenissen.
    Groetjes Jan en Thea

  • 03 Februari 2014 - 15:06

    Adi:

    Heeeeey leuke foto's allemaal :)
    Had een heel andere beeld van hoe het daar eruit zou zien.
    Lekker weer zag ik, geniet ervan...
    Veel plezier en ben benieuwd naar wat je verder allemaal gaat meemaken.
    Groetjes Adi

    ps: will zei dat je je goed moet insmeren anders ben je strx een garnaaltje :p

  • 06 Februari 2014 - 21:04

    Amanda & Jan:

    Ha Yvette,

    Gaaf dat je avontuur is begonnen en dat de vlucht goed is verlopen.
    Leuk dat je je kamer al eigen hebt gemaakt.
    Dat geeft toch een beetje een thuisgevoel.
    De foto's zijn leuk en we kijken uit naar de volgende serie!

    Veel succes en geniet van alles!

    Groetjes voortaan oet oppe Ruiver

  • 07 Februari 2014 - 21:03

    Ellen Jenniskens:

    Ha die Yvette,
    Je hebt je eerste werkweek er alweer opzitten, wat een avontuur zeg.
    Ben benieuwd of het je goed bevallen is en hoe het je daar verder vergaat. Lijkt mij heel bijzonder allemaal.
    Aan de foto's te zien hoef je je in je vrije tijd ook niet te vervelen.
    Wij wensen jou heel veel succes en plezier.
    Groetjes Rob, Ellen, Maud en Iris

  • 09 Februari 2014 - 10:31

    Wil:

    hallo yvette fijn dat alles goed gaat met je ik volg je verslag en geniet van de prachtige foto,s groetjes wil

  • 10 Februari 2014 - 15:40

    Lisa:

    Hallo Yvette! het jy dit na jou sin daar? Hoe is die eerste dae stage geboorte gegee? Het jy al 'n langnekkameel gesien? En 'n van-nikske-nie-bang-skip? Hopelik het jy ook al 'n verkleurmannetje gesien en het jy jou vermaak by die ruk-en-pluk orke. Is die vonkprop kragprop en muurprop dieselfde daar? Let nie op die vreemde teks. Ek wou so veel moontlik rare woorde opnoem. Groetjes uit Nijmegen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 46755

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Zuid-Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: