Lundi 27 Juin - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu Lundi 27 Juin - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Yvette Drissen - WaarBenJij.nu

Lundi 27 Juin

Door: yvettedrissen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

28 Juni 2011 | Frankrijk, Nice

BONJOUR minse van uh goije lêve!!

Ik kom er vandaag achter dat ik een weekend heb van trios jours. Ik was me al helemaal klaar aan het maken, maar 'mam'zei me al dat ik vrij had. Ik ging weer lekker terug in bed liggen. Ik heb vrij, want 's ochtends ontvangen ze nieuwe leerlingen op school (ook Kirsten). Ik kreeg een heel zielig en hulpeloos smsje van Kirsten dat ze verdwaald was en véel te laat op school aankwam. Echt super zielig.

Toen ik lekker uitgeslapen was ging ik rustig naar een parkje toe om in mijn reisdagboekje te schrijven. Er kwam een man naar me toe en vroeg of ik van literatuur hield (ik denk omdat ik in mijn boekje aan het lezen was). Mais oui, un peu. Het bleek dat die man uit Amsterdam kwam, dus hij kon een beetje Nederlands. We hebben een heel gesprek gehad, hihi. Half in het Nederlands, half in het frans.

Daarna ging ik naar Kirsten om haar op te halen. We gingen samen lunchen. Een meisje uit Volendam (Sandrine van 17 jaar) en een meisje uit Denemarken gingen ook mee. Echt super jammer dat Kirsten 's middags les heeft en ik 's morgens. Dan kunnen we moeilijk dingen afspreken. Ik hoop dat het volgende week veranderd kan worden.

Om drie uur had ik weer kookles. Het was weer SUPAH TOLL. Ik vraag me af waarom ik eigenlijk niet de koksopleiding ga doen als ik het zo leuk vind... We hebben een miniquiche gemaakt als entree. Als plat principal hadden we kip met curry en rijst. Très bon! Et comme dessert tiramisu. Dat was ook echt héerlijk! Ik zat hélemaal vol daarna, maar het was zo leuk om te maken, en daarna natuurlijk lekker opeten.

Au revior!!